lördag 24 april 2010

Studiecirkeln och vinkväll

Igår hade vi först vår studiecirkel. Det är jättekul, jag längtar till fredagarna nu. Anya berättar om hur det fungerar och hur man kan göra och Pia har en verkstad som är perfekt att vara i. Vi jobbade från 11 till 16, sen åkte jag till stallet och red. På kvällen träffades vi och drack lite vin. Anders kom också över.


Anya och Anette. Anette jobbar i lera, hon gör en sprattelgubbe.

Anders tog kort på mig. Min retoriklärare hade inte blivit nöjd om han hade sett denna bilden. Att lägga huvudet på sned är typiskt kvinnligt och inget bra drag om man ska övertyga. Lite dumt tycker jag att man måste föra sig manligt om man ska bli tagen på allvar. Kvinnor ska alltså göra sig mer manliga. Hm.

Jag vill slipa ner mina huggtänder så att jag får en jämn tandrad. Jag vet att jag har tjatat om det förut. Men Anders vill inte att jag ska göra det, han tycker att det är gulligt med huggtänder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det känns bra att på detta sätt kunna få lite spridda visdomsord igen! Att man skall uppföra sig som en man för att bli tagen på allvar.... skall jag då strunta i att köpa en rosa laptop nu när jag ingår i ledningsgruppen som då består av mig och i övrigt bara (övre) medelålders gentlemän? / Praktikanten