lördag 17 april 2010

Studiecirkel

Vår granne Pia har en ateljé där hon jobbar med keramik och vår andra granne Anya har en glasugn och jobbar med glas. Nu vi startat en studiecirkel tillsammans. Anette är också med. Det ska bli så himla kul, jag har inte gjort något sånt sen jag gick i lekis typ! Igår hade vi första träffen hemma hos Pia, det var sol och jättefint väder.



Första steget för mig. Jag borrar hål i en av plattorna som man sedan ska ha som gjutform för glaset.

Jag gröper med stämjärn i plattan. Det ska bli en form för en skål eller en ljushållare kanske.

Det syns lite dåligt men jag har slipat med sandpapper så min form är klar. Anya tog med sig den hem för att bränna den i sin ugn som en förberedelse innan man kan göra glas i den.


3 kommentarer:

Anonym sa...

GÖTT!! Du kommer fixa grymma grejor o ta jobbet från den där bruden med flläskiga läppar hos Martin Timell på "Äntligen hemma" eller kanske är det hon med det bisarra får-håret som fixar hemmapysseljox??? Hur som helst, det jag undrade var, vad är det i det lilla glaset bredvid dig och brädan med hål i??
/Tina

Jenny sa...

Haha, ja det kan man undra! Det är äkta Anderslövsdricka!

Anonym sa...

Med djup kännedom om din kretaiva ådra och allt konstnärligt Du gjorde i träslöjden kommer snart Anderslöv att vara känd för sin glaskonstnärer.