fredag 9 april 2010

Storstädning

Så där, nu har jag storstädat hela huset! Anders kommer hem imorgon och då vill jag bara umgås med honom så det är bra att ha städat redan. :)
Jag längtar!!!
Niklas och jag var ute på en biltur innan. Han frågade om rasism. Så nu har vi avverkat det ämnet. Det tog hela vägen hem till Anderslöv. Han verkade inte ha funderat på det alls, varför det blir så och vad det egentligen är. Jag trodde verkligen att det var något de pratade om i skolan oavbrutet idag!
När jag gick i skolan så pratade vi om och hade temadagar om:
1. Kärnvapen
2. Kapprustning, mycket om USA och Sovjetunionen
3. FN och fred
Vi höll varandra i händerna i en jättestor ring och sjöng "We shall overcome" när jag gick i trean.
Jag trodde att de i skolan idag pratade om:
1. Miljöförstöring
2. Rasism och främlingsfientlighet
3. Internets lockelser och faror
Jag var helt säker på att de hade temadagar om detta och målade stora plakat och skrev noveller på temana.
Ni som är födda på 70-talet precis som jag, känner ni igen det här från er skoltid? Allihop, vad pratade ni om i skolan?

Inga kommentarer: